onsdag 12 oktober 2011

Islandströjor

Jag tycker om att sticka i isländska ullgarnet Lopi, men det är inte alla som gillar att ha det på sig, de flesta tycker att det sticks lite för mycket! Men varmt är det. Jag har stickat en tröja till mig och en till André, min bonus svärson. Håller nu på med en tröja till Leo och på min sista Islandsresa skaffade jag material till en tröja till min bonusdotter Kolbrún. Det går snabbt att sticka i Lopi men man måste ändå ta sig tiden, det är ju högtid nu när det blir mörkare på kvällarna att sitta i soffan med tända ljus och sticka något varmt. 

Tack för att di tittade förbi
Kram Sif

I like knitting in the Icelandic wool yarn, Lopi, but not everybody likes wearing it, because it sticks a little bit too much! But it is warm. I have made one sweeter for myself and one to my bonus son-in-law. And I am working on one for Leo and at my last visit to Iceland I bought the material for a sweeter to Kolbrún, my bonus daughter. Its doesn’t take a long time to knit with the Icelandic wool, but you need to take the time to do it, now is a good time when the evenings are getting darker to sit in the sofa with some candlelight’s and knitting something warm.


Thank you for stopping by
Hugs Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar