torsdag 20 oktober 2011

Höstfint utanför

         Äntligen fick jag tid att plantera om, lite fräschare blev det.
         Finally  I got the time to fix the flowers, it´s a lot fresher now



Jag gillar höstfärgerna och att jobba med mossa, det blir så mysigt och ombonad,
här har jag fodrat en gammal rostig balkong låda
I like the colors of autumn and to work with moss, here I covered an old rusty flower holder    





Några sommarblommor får hänga med ett litet tag till
Some summer flowers are still hanging in there

Before

Hittade detta söta våningsfat här om dagen, det blir ju perfekt till en liten höst dekoration.
I bought this cute little cake dish, it is perfect for a autumn decoration

After

Och så här blev det J
Först täckte jag fatet med plast för att skydda det från rost och så fäste jag mossan på det, jag sydde fast den med blomstertråd. Och så är det bara att dekorera efter smak och tycke. Jag har köpt lite prydnads pumor och bandat med det jag hittade i trädgården.

Du kan ha den ute eller inne, om du väljer att ha den inne, tänk på att spreja mossan med vatten, annars blir den för torr. Ute klarar den sig med fuktigheten.

That’s how it turned out J

First I covered it with plastic to protect it from getting rusty, and then I fastened the moss with flower thread. And then its just to decorate it as you like. I bought some little pumpkins and the rest I found in the garden     
You can have it outside or inside.  If you choose to have it inside, you have to spay the moss with water otherwise it will get to dry. Outside it´s humid enough

Hej då och tack för att di tittade förbi här hos mig idag
Kram Sif

Bye bye and thank you for stopping by today
Hugs Sif         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar