onsdag 28 september 2011

Harpan, Reykjaviks nya Konserthus







Jag var med mamma och kollade på Reykjaviks nya Konserthus Harpan. Jag tycker att den är häftig. Det är delade åsikter om den, många tycker som jag och många tycker inte om den. Så är det ju alltid eller hur? Vad tycker du om den?
Tyvärr så var jag inte på någon konsert där och konsert salarna är stängda när det inte är konserter på gång. Kanske att jag hinner på någon rolig föreställning nästa gång.  
Huset är designat av Henning Larsen Arkitekts i Köpenhamn och Batteríið. Den glasade fasaden var designad av konstnären Ólafur Elíasson.

Tack för att du tittade förbi
Kram Sif

I was with my mother to see the new Concert Hall in Reykjavik, Harpan. I thought it was cool. There are different opinions about it, many think like my and many do not like it. That’s the way it is. What do you think about it?
The main Concert Hall is closed when there are no activities going on. Unfortunately I was not to a concert this time, maybe next time.
The building is design by Henning Larsen Architects in Copenhagen and Batteríið. The facade was design by artist Ólafur Elíasson    

Thank you for stopping by
Hugs Sif



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar